duminică, 11 iulie 2010

Eseuri despre Capra Vecinului de CRISTINA ILIE


*De ce nu poate fiecare să își vadă de treaba lui și să nu-l mai bârfească pe cel de lângă el? Știu că principala ocupație a locuitorilor acestei țări este să bârfească, dar cred că sunt alte lucruri mai importante de făcut înaintea vorbelor aruncate fără rost. De ce dorim oare tot timpul și răul celorlalți? Este un instinct nativ și nu putem scăpa de el? Cred că mai degrabă este încăpățânarea de a ne găsi o preocupare. De multe ori capra vecinului este mai “arătoasă” decât a noastră și așa ceva nu este posibil, cel puțin nu la noi. Mai bine să piară cu totul și toți vor fi mulțumiți. Mai puțin proprietarul, dar ce ne interesează pe noi… Totuși, va veni un moment când vor realiza că tot ce au făcut a fost să critice, să mintă și să bârfească. Și dacă la asta se rezumă întreaga lor viaţă, înseamnă că n-au făcut nimic. Când o să înțelegem și noi că primordial este să ne vedem pe noi, și nu pe celălalt? Este chiar așa de greu să renunțăm la animalele din curtea vecinului? *Pentru că zilele trecute am auzit o doamnă povestindu-i alteia despre capra vecinului... de ce să nu intrăm şi noi în culisele subiectului? Îi povestea cu mare foc despre o vulpe care a mâncat multe, foarte multe găini şi i-a crescut colesterolul. Offf, Doamne, ce oameni! E rău dacă am ajuns să vorbim despre aşa ceva... Dar, dacă a devenit atât de vedetă capra vecinului, de ce să nu o promovăm şi noi, nu? Căci da, deja nimeni nu se mai abţine şi dă frâu liber discuţiilor despre cine ştie ce problemă a vecinului de nu ştiu unde... pentru simplul fapt că întotdeauna capra altuia va fi mai altfel!
*Capra vecinului… vedeta a mai devenit. Sincer, capra vecinului meu nu e deloc mai frumoasa decat a mea... ba mai mult, nu au nici macar aceeasi culoare. A mea e violet... a mea chiar e diferita de a vecinului... a lui e la fel ca celelalte!
Oare m-am amestecat prin lumea care-si vede de capra vecinului? Mi-as dori sa nu... oricum, cred ca n-as fi atat de atrasa de aceasta problema, incat sa raman amestecata printre oamenii de genul: “Capra vecinului e mai altfel, el a facut lucrul ala diferit... ”si lista poate continua. Cazul de saptamana aceasta se refera la toti cei care nu au alta treaba acasa si stau numai pe bancuta barfelor, sa-si dezlantuie opiniile referitoare la... da, ati ghicit: “capra vecinului”! Au devenit deja un numar prea mare si parca se tot inmultesc. Sfatul meu este sa ne vedem mai inati de capra noastra si mai apoi sa indraznim sa privim in curtile altora.
* A fi sau a nu fi… bârfitor…sau e prea mult spus; reiau.A fi sau a nu fi…interesat de capra vecinului…Ştiu că marea majoritate a oamenilor este interesată de aceasta problemă, dar în acelaşi timp, mai ştiu că într-o comună din apropiere, un domn este deranjat de vecinii ceilalţi, aceia văzându-şi de capra lui. Unii zic că de ce casa lui e aranjată nu ştiu cum, pe alţii îi deranjează persoana în sine, iar alţii îi reproşează că are prea multe animale. Omul e normal... chiar maxim de normal! Dar vecinii sunt un pic nelalocul lor. Omul nu-i mai suportă, iar eu nu m-am putut abţine să nu vă povestesc şi vouă

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu